Water blussen basics

Iedereen weet dat verharding goed is voor het lichaam, maar niet iedereen begrijpt de essentie ervan correct. Dit is niet alleen 's ochtends dobberen met ijswater, maar een heel systeem van complexe procedures gericht op het verbeteren van thermoregulerende functies en de stabiliteit van het lichaam.

Positieve verhardende eigenschappen

sterke immuniteit;
gezond zenuwstelsel, weerstand tegen stress;
goede tolerantie van warmte en koude door het lichaam;
hoge prestaties, uithoudingsvermogen;
stevige huid, rimpel verzachtend;
uitstekende spiertonus.

Het blussen van water kan van 4 soorten zijn

Voetbaden. De procedure bestaat erin de voeten een jaar lang elke avond te wassen met koud water. Aanvankelijk moet de watertemperatuur iets laag zijn - 25-260 ° C, geleidelijk tot 150 ° C. Dit type verharding is geschikt voor beginners.
Contrastdouche. Ook een geweldige optie in de eerste fasen van verharding. De temperatuur zelf en zijn verschil nemen in de loop van de tijd toe.

Gieten. Het lichaam is volledig overgoten met water vanaf een temperatuur van 32-350 ° C en eindigend met 10 graden. De optimale omstandigheden voor dousing zijn op straat, en het is beter om de eerste procedures in de zomer te starten.

Rubdown. Bij deze methode wordt het lichaam met iets ingewreven, zoals een handdoek die in koud water is gedoopt. Voor mensen die al lang hard zijn en klaar zijn voor moeilijke ladingen, is sneeuwen perfect.

Basis blussen van water

Verharding is stressvol voor een organisme dat er niet aan gewend is. Als u abrupt begint met de uitvoering van procedures, is dit hetzelfde als alsof een persoon die voortdurend een passieve levensstijl volgt, enkele kilometers heeft gerend zonder te stoppen. Dergelijke belastingen zullen leiden tot een afname van de immuniteit en verstoring van het werk in organen. Om dit soort stress te voorkomen, moeten 4 hoofdregels van verharding in acht worden genomen:

Geleidelijk aan. U moet beginnen met een kleine lading, geleidelijk de temperatuur van het water verlagen. Tegelijkertijd, als het lichaam niet reageert op een actieve stimulus, is de belasting te zwak.

Regelmaat. Training moet systematisch worden uitgevoerd om de weerstand van het lichaam tegen externe prikkels te ontwikkelen. Frequente en kortetermijneffecten zijn veel effectiever dan zeldzame, maar langdurige effecten. Experts raden aan dat u uw eigen routine ontwikkelt en zich eraan houdt.

Breaks. Op een moment dat het lichaam na de eerste procedure nog niet normaal is geworden, kan het volgende niet worden uitgevoerd.

Individualiteit. Houd rekening met de individuele kenmerken van het lichaam en de leeftijd van de persoon.
Als je twijfels hebt over de juiste selectie van procedures, is het beter om voor advies een huisarts of fysiotherapeut te raadplegen. casino Malaysia